ЦЕНТРОФУГИ ЗА ПЧЕЛЕН МЕД

Центрофуги за пчелен мед. Как да изберем подходящата  центрофуга, за малкия пчелин.

 

За малък пчелин се смята пчелин до 20 кошера, хората отглеждащи този брой кошери са любители и добиват мед за семейството и роднини.

Центрофугата е важен елемент в пчеларството и всеки пчелар още в началото се сблъсква с въпроса, коя центрофуга е най – подходяща за него .

Като се има предвид, че тази покупка се прави рядко, заради високата себестойност на инвестицията, трябва добре да обмислим модела центрофуга.

Когато вече имаме пчели идва и момента за вадене на мед, центрофугата към, която поглеждаме и с която почти всички пчелари започват, това е 3 / 6  рамковаТА  центрофуга .  Това е малка центрофуга за пчелини до 30 кошера. В миналото тези центрофуги бяха изработени от поцинкована ламарина или алуминий . Последните години, те се изработват от неръждаема ламарина . Вътре, коша, който носи рамките не е задължително да е неръждаем, защото меда се стича по вътрешните стени на центрофугата . Задължително е стените на центрофугата да са изработени от неръждаема ламарина. Този вид центрофуги събират 3 Дадан Блат или 6 магазинни пити. Те са хордиални и питите трябват да се обръщат, този начин е малко по – бавен  но питите не се късат и меда се извлича почти на 100 % .  НА СНИМКАТА : 3/6 РАМКОВА ЦЕНТРОФУГА – РЪЧНА

МОЖЕ ДА ЗАЯВИТЕ ТУК : ….http://pchelar.com/product/%d1%86%d0%b5%d0%bd%d1%82%d1%80%d0%be%d1%84%d1%83%d0%b3%d0%b0-%d0%b7%d0%b0-%d0%bc%d0%b5%d0%b4-%d1%80%d1%8a%d1%87%d0%bd%d0%b0-3-6-%d0%bf%d1%87%d0%b5%d0%bb%d0%bd%d0%b8-%d0%bf%d0%b8%d1%82%d0%b8/

 

Задвижването на центрофугата е ръчно. Снабдена е с редуктор за по – големи обороти.

Следващата центрофуга, която е по –  висок клас с капацитет 4 рамки Дадан Блат и 8 рамки магазинни, също е предназначена за малки пчелини. Поради по големия брой рамки при тази центрофуга, добива на мед става по – бързо и се спестява време .

 

Когато купувате центрофуга, искайте гаранционна карта, уверете се, че фирмата, която ги продава могат да направят ремонт в кратки срокове. Предимно се  повреждат редукторите, ако има налични смяната става бързо и ваденето на мед не се прекъсва. Не купувайте центрофуга с тънка ламарина не са устойчиви и се получават вибрации. Лъскавата ламарина не винаги е гаранция за качество, на  много от тях, след по дълга употреба се получават тъмни петна, които не могат да се почистят.

Преди да направите покупката завъртете манивелата за да се уверите, че центрофугата работи равномерно. Не трябва да има биене на коша или висок шум при работа на редуктора.

Основното измиване на центрофугата извършете в края на сезона.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *